تبادل نظر

https://forum.radiobina.net/public/new/img/user-square.svg
behzadfar363
تعداد پست: 1
3046 بازدید
عنوان تاپیک

جدایی و احساسس نقص و شرم

با سلام و وقت بخیر.من حدود دو ماه است که با پارتنرم کات کامل کردم. از همون ابتدای اشنایی و مخصوصا در اواخر رابطه پارتنرم نقش خانواده و تصمیم خانواده برای ازدواج ایشون رو یک عامل مهم و تعیین کننده در نظر میگرفتند. و همیشه میگفتند خانواده من یکسری ملا ها مثل پزشک بودن و پولدار بودن و سن کمتر رو لحاظ میکنند. با انکه من پزشک یستم اما دکترا در یک رشته ای دارم و همچنین دارم رشته حقوق رو میخونم و یک تصور بسیار اشتباهی که داشتم فک میکردم پارتنرم در یک سنی هستن که حداقل بتونن در مقابل نظر خانواده نظرشوو اعلام کنن و یا این ملاک ها تغییر پیدا نه . تا اینکه ایشون یک ماه پیش خبر ازدواجون رو به  دادن. خاناوده ایشون طبق همین ملاک ها که گفتم کسی رو دیده بودندو  ایشون هم تصمیمشونو قطعی کردند. حالا من از اون موقع جدایی ومخصوصا بعد از دادن خبر ازدواجشون خیلی احساس نقص و شرم و ضعف میکنم. و مدام ذهنم میره به این سمت که زندگی ایشون رو بی نقص و کامل در نظر میگیرم و میگم ایشون به خاسته خودشون رسیدن و من نه. به نظرتون چیکار کنم که این حالت اید ال گرایی که تو ذهنم ایجاد شده در موردش رو از بین ببرم و با خودم مهربون تر باشم ؟

۱۴۰۲/۰۱/۰۴، ۱۱:۵۲
https://forum.radiobina.net/public/new/img/user-square.svg
radio bina
عضویت : ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
تعداد پست: 0

درود دوست عزیز

دو اپیزود به شما توصیه میکنم که حتما بشنوید که دوستان ما در این خصوص سؤالی مشابه پرسیدند و پاسخشون را دادیم.

 غرورم را شکست و رفت( در صفحه نهم اپیزودها میتونید بشنوید)

تکنیک مقابله با عقده حقارت ( در صفحه هشت اپیزودها میتونید پیداش کنید)

 

لطفا بعد از شنیدن این دو اپیزود مجددا برای ما پیام بفرستید و احساستون را بگید

۱۴۰۲/۰۱/۰۴، ۱۶:۳۱
https://forum.radiobina.net/public/new/img/user-square.svg
behzadfar363
عضویت : ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
تعداد پست: 1

با سلام و وقت بخیر

من دو تا ایپزود که فرمودین گوش دادین و واقعا عالی بودین. مخصوصا ایپزود غرورم شکست و رفت : اون جمله ای که گفتن که من تو این رابطه انسانی برخورد کردم و باید کار بدی انجام دادم خیلی عجیب به دنم نشست چون مدام خودم رو بابت کارهایی که در ین رابطه انجام دادم قضاوت میکردم. اما دو تا نکته در رابطه با خودم پی بردم و در این ایپزودها هم اشاره شد اینکه من عزت نفسم پایینه. بااینکه دستاوردهای خوبی داشتم اما هیچ وقت سعی نکردم اونا رو ببینم و زمانی که یک نفری مثل پارتنرم از پزشک بودن و پولدار بودن صحبت و تاکید میکنه من از درون سرخورده میشم(علیرغم اینکه من شاید تفاوت فاحشی در رابطه با این ملاک ها با پارتنرم نداشتم) و متوجه شدم قطعا نیاز به یک تراپی دارم. ( و احساسم اینکه شاید عزت نفسم پایین اومد چون فرد مقابلم  تا حدودی خود شیفته بود و تلاش های منو برای رسیدن به موفقیت در اکثر موارد با گفتن جملاتی مثل اینکه حتما پارتی داشتی و .... با دید منفی میگفتن) و دوم اینکه نکته ای که باز در این ایپزود متوجه شدم اینکه من مجبور به انجام کاری نبودم و مسئولیت انتخاب هام رو باید قبول کنم. واقعا درست گفتن . من تو پیام قبلیم هم گفم شاید با وجود اینکه عامل خانواده و ملاک های اونا رو برای انتخاب یک خانم میدونستم اما باز هم رابطه ادمه پیدا کرد. البته اون بخشی که دست خودم بود رو قبول میکنم اما پارتنرم هم زیاد بی میل به ادامه رابطه نبودند. قطعا شنیدن این دو تا ایپزود باعث شدن حال خود رو بهتر بشناسم اما میدونم نیاز دارم که یک نفر مدام این نکات رو بهم یاداوری کنه. چون میدونم باز هم انتهای درونم رسوباتی از عزت نفس پایین باقی بمونه

۱۴۰۲/۰۱/۰۵، ۱۱:۱۱
https://forum.radiobina.net/public/new/img/user-square.svg
radio bina
عضویت : ۱۳۴۸/۱۰/۱۱
تعداد پست: 0

خوشحال هستیم که تا اندازه ای ریشه مشکلات را پیدا کردی اما برای حل ریشه ای این تله  ها بهتره به صورت جدی برای سلامت روانت وقت بگذاری و با یک متخصص صحبت کنی. وقتی گره های ذهنی ما به صورت عمیق باز میشن احساس بهتری نسبت به خودمون داریم و زاویه نگاهمون تغییر میکنه و از اونجاست که رفتار ادم ها تغییر میکنه. اپیزودهای جدید رادیو بینا که در خصوص نوروساینس هست حتما بشنوید دوست عزیز چون دلیل علمی مشکلات فردی و روابط مارو توضیح میده و با آگاهی میتونیم کنترل زندگیمونو به دست بگیریم. باز هم هر سوالی بود میتونی اینجا برامون بنویسی. 

۱۴۰۲/۰۲/۰۵، ۱۸:۳۹

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید
کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات انجمن درد دل رادیو بینا می باشید
جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته
پر بازدید ترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های 2 روز گذشته
داغ ترین های تاپیک های امروز